For dyrt med tog i 2022?

For langdrygt og overpriset med tog? Nei, reis naturvennlig og få mangfoldig bonus, oppfordrer Nils Faarlund.

Sist oppdatert: 2. mai 2022 kl 13.49
flåmsbanen skiturisme
TOGET GÅR: Flåmsbanen er en av de største turistattraksjonene i Norge. Her fra Vatnahalsen, hvor det ikke er bilvei, men populært for ski og sykkelturer. Foto: Gunhild Aaslie Soldal
Lesetid: 4 minutter

Anbefalt akkompagnement til teksten: Take the A-Train (Ellington/Strayhorn)

Fra 1974 til 2007 var jeg Røde Kors-delegat til Den internasjonale Fjellredningskommisjonen. De første årene var det ingen som stusset, men etterhvert ble vi møtt med undring. Dere tar  toget, men det er da en langdryg og kostbar reisemåte fra fjerne Norge!? Det var det.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer UTE,

Terrengsykkel, Fri Flyt, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
Betal smartere med Klarna.

Abonnementene fornyes automatisk og kan sies opp når som helst, men senest før perioden utløper.

Utemagasinet.no er friluftsfolkets nettsted. Gjennom grundige utstyrstester, turreportasjer, og intervjuer med aktuelle friluftsprofiler får du inspirasjon og tips til dine egne turer.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse

Relaterte artikler

annonse

Utemagasinet.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalist: Gunhild Aaslie Soldal | Tips til redaksjonen

Kommersiell leder: Alexander Hagen