/ Sykkel

Test av Trek Dual Sport+ 2

I kampen om elsykkelkundene har Trek lansert en ny og spennende variant med lav vekt og bakhjulsmontert motor. Vi har testet Trek Dual Sport 2+. 

Sist oppdatert: 27. oktober 2022 kl 07.04
test trek elsykkel
KVIKKAS: Med lav egenvekt er Trek Dual Sport+ en kvikk elsykkel. Foto: Kristoffer H. Kippernes.
Trek Dual Sport+ 2

Pris: 25.499,-

Vekt: 17,5 kilo

Størrelse testet: L

Testår: 2022

Elsykler kommer nå i nær sagt alle sykkelkategorier, og utvalget blir større for hver sesong. Et klart utviklingstrekk både på elektriske stisykler og elsykler til tur og bruk i byen, er at filosofien rundt type motor i hovedsak er delt i to; Det ene er tradisjonelle fullkraftsmotorer som gjerne har stor batterikapasitet (500-700Wh) og kraftig dreiemoment (60-90nM). Disse syklene veier gjerne et sted mellom 23-30 kilo. 

Det andre er såkalte lettvektsmotorer, hvor filosofien er litt annerledes. Her får du mindre batteri (250-350Wh) og lavere dreiemoment (35-50nM) på motoren, men til gjengjeld er vekten på selve sykkelen ganske mye lavere. Nye Trek Dual Sport+ 2 er en sykkel i sistnevnte kategori, og vi har testet nyheten fra Trek.  

UTE takker for turen
I løpet av året legges utemagasinet.no ned. Vemodig, ja, men satsingen vår fortsetter med enda mer fokus på bratt friluftsliv på friflyt.no. De viktigste testene og reportasjene blir med videre til Fri Flyt, så kikk innom framover.
 

Relaterte artikler

 

Utemagasinet.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalist: Gunhild Aaslie Soldal | Tips til redaksjonen

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen