/ Sykkel

Hvilken type motor bør du gå for på elsykkelen?

Hva er best å velge? Elsykkel med hjulmotor eller krankmotor? Her får du oversikt over både fordeler og ulemper når du skal velge sykkel med motor.

Sist oppdatert: 28. mars 2022 kl 05.05
elsykkel
VELG RIKTIG: De 250 lovlige wattene er den mekaniske effekten som motoren skal kunne gi kontinuerlig i en time, uten at temperaturen stiger mer enn to grader over driftstemperatur. Foto: DBS
Lesetid: 4 minutter

Motoren er den viktigste komponenten på en elsykkel. Det er også den delen som belastes mest under bruk. Motoreffekten på en vanlig elsykkel er begrenset til 250 W, men det vil likevel oppleves forskjellig på ulike sykkeltyper.

Mange tror at krankmotor er det eneste som er verdt å ha, siden nesten alle de dyreste elsyklene har et slikt system. Så enkelt er det ikke.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer UTE,

Terrengsykkel, Fri Flyt, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
139,-
per
måned
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
119,-
per
måned
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
99,-
per
måned

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Utemagasinet.no er friluftsfolkets nettsted. Gjennom grundige utstyrstester, turreportasjer, og intervjuer med aktuelle friluftsprofiler får du inspirasjon og tips til dine egne turer.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

 

Relaterte artikler

 

Utemagasinet.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalist: Gunhild Aaslie Soldal | Tips til redaksjonen

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen