Gresvig, som står bak kjedene G-Sport og G-Max, gikk tidligere i februar konkurs, og det er enda ikke funnet en løsning for den hundre år gamle sportsgiganten. Det får konsekvenser for både leverandører og de som har hatt et samarbeid med selskapet. Tirsdag skriver DN at Skiforeningen i Oslo taper sponsorinntekter i millionklassen. De hadde budsjettert med inntekter fra Gresvig, som de nå må regne med at de ikke får.

– Dette er penger som er disponert i budsjetter allerede, så det ligger an til at vi må revidere noen av de positive aktivitetene vi har planlagt, sier generalsekretær Erik Eide i Skiforeningen til Dagens Næringsliv.

Skiforeningen har over 73000 medlemmer, og jobber med å tilrettelegge for langrenn og annen skiaktivitet rundt Oslo. Blant annet sørger de for å holde løypene vedlike. Samarbeidet med Gresvig er også langt, som ifølge Eide strekker seg over 100 år tilbake i tid.

Eide sier ikke hva de vil gjøre for å kutte kostnader, men at de gjør en rekke tiltak for å få det til.

– Dette er alvorlig, men det er ikke en eksistensiell situasjon.