Søndag kveld delte Instagram sin egen offisielle Instagram-konto ett bilde av Atlanterhavsveien med med sine 365 millioner følgere.
Før det hadde gått 24 timer hadde bildet allerede fått mer enn en million liker-klikk og nesten 10.000 kommentarer.
Det var Instagram-bruker @skeye_photo som delte et bilde av den fotogene Atlanterhavsveien på sin egen kanal i januar.
Bak pseudonymet står en tysk fotograf, «Daniel», som selv har mer enn 50.000 følgere.
Bildet har blitt delt videre av flere store Instagram-profiler, og nå har bildet nådd enda større dimensjoner, skriver reiselivsaktøren Fjord Norge i en pressemelding.

atlanterhavsveien
I 2023 skal Nasjonale turistveger stå fram som en fullverdig attraksjon med sine 250 rasteplasser og utsiktspunkt langs vel 2000 kilometer vei.
Det er også omdiskutert hvorvidt turistene serveres seiglivete myter langs veien.
– Dette er jo god markedsføring for regionen vår. Vi vet at Vestlandet byr på mange insta-vennlige steder, men at @Instagram med så mange engasjerte følgere deler et bilde av Vestlandet, gir en enorm rekkevidde.
I en tid som dette er det så klart ekstra gledelig med «earned media». Vi håper at det bidrar til at internasjonale gjester ser på Vestlandet så snart det er mulig å reise igjen, sier Linn Totland som er Leder for Forbrukermarkedsføring hos Fjord Norge AS.
Fjord Norge AS er landsdelsselskapet for de tre Vestlandsfylkene og det offisielle turistrådet for Vestlandet. Selskapet har hovedansvaret for den internasjonale markedsføringen av Vestlandet innenfor ferie- og fritidssegmentet.
Fjord Norge AS eies av nærmere 200 reiselivsbedrifter i landsdelen, samt de tre fylkeskommunene på Vestlandet.