DNT Oslos turinformasjon og butikk har gjennomgått en ekstrem forvandling. Det er heltre på veggene, prøverommet ser ut som en utedo, og Harald og Sonja har som seg hør og bør fått plass på veggen innenfor. Gamle skilter er hentet frem fra glemselen, og kart fra den tiden de kjørte med hest og kjerre i Marka er forstørret og blitt til tapet.
– Vi håper jo at dette skal få enda flere til å oppdage turinformasjonen vår, både medlemmer og andre som kommer forbi og får lyst til å ta turen innom, sier markedssjef i DNT Oslo, Kari Merete Horne.
Det er en stolt markedssjef som erklærer den nyoppussede butikken for åpnet, idet Olav Thon kutter snoren med en kniv. I sin karakteristiske, falmede strikkelue, ønsker Thon velkommen til en butikk som har søkt tilbake til røttene.
Stine Marie Bjørnstad i Fru Blom, har vært ansvarlig for hvordan det hele ble seende ut til slutt:
– DNT Oslos turinformasjon er flaggskipet til Den Norske Turistforeningen. Dette er DNTs ansikt utad. Da er det er viktig å gjenspeile det folk forbinder med DNT når de kommer inn i butikken.