Naturkompaniets konsept består av utleie og salg av utstyr for friluftsliv fra merkevarer som Fjällräven, Primus, Hanwag, Tierra, Royal Robbins, Patagonia, Hilleberg, Icebreaker, North Face, Arcteryx og Norrøna.
– Vårt fremste våpen i kampen om et bedre miljø, er at vi bare selger produkter med høy kvalitet i et ofte tidløst design, sier Henrik Hoffman, CEO i Naturkompaniet.
Naturkompaniet består i dag av 34 friluftsbutikker, tillegg til nettbutikk. Hoffman vil foreløpig ikke si hvilke steder som er aktuelle, ettersom ingen avtaler er signert ennå.
– Vi synes vårt konsept passer bra inn på det norske markedet, som ligner mye på det svenske. Vi håper vi kan åpne de første butikkene i andre halvdel av 2021, sier Hoffman til utemagasinet.no.
Også i Sverige erfarer de at flere bruker mer tid i naturen og på friluftsaktiviteter.
– Det er en trend som man ikke bare ser i Norden, men i hele Europa og også i USA. Naturen har vært en naturlig samlingsplass det siste året, fordi den oppleves som trygg. Så har også alle tilbrakt feriene sine hjemme og særlig i Norge og Sverige har vi en makeløs natur som er tilgjengelig for alle, sier Hoffman.
Naturkompaniet er en del av Frilufts Retail Europe AB og inngår i Fenix Outdoor International AG.