Audun Holmøy Røhrt

Jobber som daglig leder i Fri Flyt AS med spesiell interesse for utvikling av digitale tjenester. Fotograf, ivrig skikjører og snowboarder. Sliter seg gjennom terrengsykkelrittet. På utemagasinet.no skriver han om både egne friluftsopplevelser og om hva som skjer i kulissene i Fri Flyt.  

Mediemarkedet er mildt sagt turbulent. Det foregår en intens jakt på bærekraftige forretningsmodeller. Nylig besluttet Bonnier å legge ned hele sin magasinavdeling i Norge. 58 mistet jobben over natta. Hos oss i Fri Flyt AS er heldigvis tilstanden bedre og vi har troen på fremtiden.

I det vi runder av årets Terrengsykkel og Landeveis-sesong har jeg lyst til å komme med litt uhemmet skryt til hva redaksjonen får til. Det fortjener de.

Bærebjelken vår er solid og uavhengig redaksjonelt innhold

Redaksjonelt satser vi som selskap kompromissløst på innhold med høy kvalitet og integritet. I sykkel-redaksjonen har det betydd at de aldri før har jobbet mer med spørsmål om bærekraft, dekket flere ritt, utført like mange grundige tester eller omtalt et så stort antall produktnyheter.  Vi er stolte og setter stor pris på all oppbacking og støtten vi får fra alle som er involvert i sykling i Norge. Vi er ikke feilfrie og har begrensede ressurser. Men sammen setter vi sykling på dagsordenen.

Flere lesere på magasin

Det er derfor utrolig hyggelig å notere seg at dere lesere også verdsetter uavhengig, redaksjonelt innhold. Hver utgave av Terrengsykkel har nå i snitt 53 000 lesere (TNS Gallup). Det er en økning på 18 prosent fra 2017. Vi mener det finnes en fremtid for kvalitetsmagasiner, og tallene bidrar til fortsatt tro på at leseropplevelsen og oppmerksomheten man oppnår på papir har noen unike kvaliteter.

Papir og nett utfyller hverandre

Parallelt med at vi lever og ånder for et godt papirprodukt, har vi brukt alt vi har av tilgjengelige midler, og litt mer enn det, på digital utvikling. Vi har forbedret annonseproduktene våre slik at de som satser sammen med oss for mer valuta for pengene. Vi har lansert nye redaksjonelle nettsider. Abonnenter har nå full digital tilgang til plussinnhold på våre fem nettsider. Det ser vi er populært. Og vi har laget et rekordhøyt antall redaksjonelle saker. Vi jobber for at papirmagasinene og nettsidene utfyller hverandre.

Per 13. november var det i 2018 publisert 778 saker på terrengsykkel.no og 751 saker på landevei.no

Flere besøkende på nett

Satsingen digitalt har også gitt resultater. I perioden 1. januar til 31. oktober 2018 hadde vi over 1,52 millioner unike brukere besøkt  terrengsykkel.no. og mer enn 1 million unike besøkende på landevei.no

For terrengsykkel.no sin del betyr en vekst på 5 prosent hele 75.000 ekstra unike besøkende. 

Totalt har vi hatt 3,5 millioner besøk bare på terrengsykkel.no (mange besøker oss ofte) og de har sett 11,4 millioner sider inne på terrengsykkel.no. På landevei.no hadde vi over 2,6 millioner sidevisninger. 

 

Takk til alle i vår redaksjon, takk til alle salgsavdelingen, takk til dere som jobber med våre arrangementer, takk til våre grafiske designere, våre utviklere og vår superraske kundeservice. Takk til alle våre partnere og annonsører. Og takk til dere som kjøper og leser Terrengsykkel og Landevei.

Det er ikke gitt at det skal finnes gode sykkelmedier i Norge, men sammen øker vi kunnskapen og oppmerksomheten om sykling både i terrenget og på landeveien.

Blogginnlegg fra Audun Holmøy Røhrt

Han som dro til St. Johan
Familielykke i kalde bølger

Tester fra turekspertene i UTE  

Test av vintersoveposer
Test av liggeunderlag
"Best i test" oversikt